ورکشاپ سونوگرافی ریه – رفع اشکال
راهنمای خرید سونوگرافی پرتابل

راهنمای خرید دستگاه سونوگرافی پرتابل:

استفاده از دستگاه سونوگرافی پرتابل یکی از مناسب ترین روش‌ها برای تشخیص بیماری های داخلی بدن و سلامت اندام هاست. به طور کلی روش سونوگرافی حدود ۳۰ سال است که وارد جامعه پزشکی شده و تاکنون برای تشخیص بیماری‌های مختلف مثل بیماری‌های مربوط به قلب و عروق یا ناهنجاری‌های جنین مورد استفاده قرار گرفته است. به دلیل استقبال جامعه پزشکی از این دستگاه و همچنین فواید آن، سازندگان دستگاه‌های سونوگرافی تصمیم گرفتند نوع جدیدی از این محصول را وارد بازار کنند. به این نوع دستگاه‌های سونوگرافی جدید، سونوگرافی پرتابل گفته می‌شود.

دستگاه‌های سونوگرافی پرتابل بسیار کوچک هستند و قابلیت جابجایی و حمل و نقل دارند. همچنین امکان خرید دستگاه سونوگرافی پرتابل برای همه افراد وجود دارد. تشخیص بیماری ها به کمک این دستگاه به خوبی انجام می‌شود و کیفیت آن بالاست. در ادامه این مقاله از شرکت ایده گستر قدرت، قصد داریم در رابطه با خرید دستگاه سونوگرافی پرتابل و نکاتی که باید هنگام خرید به آن توجه کرد، به طور کامل صحبت کنیم.

چرا خرید دستگاه سونوگرافی پرتابل ضروری است؟

دستگاه سونوگرافی پرتابل

عملکرد این دستگاه سونوگرافی دقیقاً مانند دستگاه‌های سونوگرافی مبله است. البته برخی تفاوت‌های کوچک مثل تفاوت در وضوح تصاویر، بین دستگاه سونوگرافی پرتابل و دستگاه سونوگرافی وجود دارد. دستگاه‌های سونوگرافی قابل حمل، انواع مختلفی دارند. این دستگاه ها بر حسب اندازه، عملکرد و برند سازنده، قیمت‌های متفاوتی برای خرید دارند.

اگر پزشک هستید یا صاحب یک کلینیک و مرکز درمانی هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم دستگاه سونوگرافی پرتابل را خریداری کنید. این دستگاه برای افرادی که به دلیل مشکلات فیزیکی امکان مراجعه به کلینیک ها جهت انجام سونوگرافی را ندارند، بسیار مناسب است. همچنین از سونوگرافی دامپزشکی می توان برای حیوانات که به راحتی نمی توان آنها را به کلینیک انتقال داد نیز استفاده کرد. در ادامه به طور کامل برای شما توضیح خواهیم داد که چرا خرید دستگاه سونوگرافی قابل حمل، ضروری است.

1. قابلیت حمل و جابجایی

یکی از دلایلی که باعث می‌شود خرید دستگاه سونوگرافی پرتابل ضروری باشد، قابلیت حمل و جابجایی این دستگاه است. دستگاه سونوگرافی مبله امکان جابجایی ندارد. از طرفی برخی از بیماران به دلیل مشکلات فیزیکی، توانایی مراجعه به کلینیک‌های سونوگرافی را ندارند. همچنین حضور در کلینیک تصویربرداری برای انجام سونوگرافی و ساعت‌ها منتظر ماندن، فرآیندی خسته کننده است.

بسیاری از مادران باردار در ماه‌های آخر بارداری، توانایی راه رفتن ندارند و ممکن است مشکلاتی مثل تنگی نفس داشته باشند. با خرید دستگاه سونوگرافی پرتابل، تمامی جزئیات بدن جنین مشخص خواهد شد و نیازی به دریافت نوبت حضوری از کلینیک تصویربرداری و معطلی در آنجا نخواهد بود. این دستگاه برای مواقع اورژانسی بسیار مناسب است.

2. هزینه پایین تر و نتیجه یکسان

شما با پرداخت هزینه بسیار کمتری نسبت به دستگاه های سونوگرافی مبله، قادر هستید این دستگاه سونوگرافی را خریداری کنید. نتایج حاصل از دستگاه سونوگرافی پرتابل و دستگاه سونوگرافی مبله تقریباً یکسان است. یعنی شما مشکلی برای بررسی داده های حاصل از سونوگرافی و مشاهده تصاویر روی صفحه نمایش، نخواهید داشت. بنابراین خرید دستگاه سونوگرافی قابل حمل می‌تواند یک گزینه کاملاً اقتصادی برای شما باشد.

برخی از مراکز که شروع به فعالیت کرده‌اند بعد از خرید این دستگاه، صرفاً به انجام سونوگرافی در منزل می‌پردازند. یعنی بیمار ابتدا با مرکز تماس می گیرد؛ سپس پرسنل تصویربردرای، بعد از مدتی و برای انجام سونوگرافی، به منزل بیمار مراجعه می‌کنند.

3. کاربری راحت و ساده

بهترین سونوگرافی پرتابل

کار کردن با دستگاه سونوگرافی پرتابل بسیار راحت است. شما می‌توانید با خرید این دستگاه، روش کار با آن را به پرسنل و افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، آموزش دهید. همچنین سرعت انتقال اطلاعات در دستگاه بسیار بالاست. این دستگاه دارای یک باتری است که قادر است برای مدت‌های طولانی کار کند. کاربری این دستگاه نیز ساده است؛ با توجه به طراحی منحصر به فرد دستگاه سونوگرافی پرتابل، امکان جابجایی و تغییر زاویه دستگاه، هنگام استفاده از آن برای کاربر بسیار آسان است. کار با این دستگاه ها، کار پزشکان به خصوص در زمینه زیبایی را بسیار آسان می کند چرا که آنها می توانند با کمک دستگاه سونوگرافی صورت، با دقت بیشتری تزریق ژل را انجام دهند.

4. ضد آب و مقاوم

یکی دیگر از ویژگی‌های دستگاه سونوگرافی پرتابل، مقاومت بسیار بالای بدنه و ضد آب بودن این دستگاه است. با توجه به اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا تمامی دستگاه‌ها باید ضدعفونی شوند، این ویژگی دستگاه سونوگرافی قابل حمل، کمک بسیار بزرگی برای جلوگیری از انتقال آلودگی است.

5. سرعت عمل بالا

دستگاه سونوگرافی پرتابل، دقت بسیار زیادی در بررسی تصاویر دارد. تصاویری که پس از انتشار روی صفحه نمایش مشاهده می‌شوند، وضوح قابل قبولی داشته و تشخیص عارضه و ناهنجاری به کمک این نوع سونوگرافی، مشکل نخواهد بود. البته نمی‌توان کیفیت صفحه نمایش یا تصاویر دستگاه سونوگرافی قابل حمل را با دستگاه سونوگرافی مبله مقایسه کرد. اما در هر صورت با توجه به دقت و سرعت عمل بالا، این دستگاه ها کاملا مقرون به صرفه هستند.

برای درک بهتر ضرورت استفاده از دستگاه های پرتابل سونوگرافی، می توان به این موضوع اشاره کرد که در گذشته بسیاری از بیماری های زنان، در مراحل ابتدایی تشخیص داده نمی شدند و مشکلاتی را برای فرد ایجاد می کرد که سونوگرافی واژینال با دستگاه های پرتابل با سرعت و دقت بالایی که دارد، این مشکل را حل کرده است. در نتیجه پزشکان می توانند به سرعت، مشکلات احتمالی را تشخیص دهند.

6. عدم نیاز به رفت و آمد بیمار

اگر یک بار برای مشاهده و تشخیص بیماری‌های داخلی به کلینیک تصویربرداری سری بزنید، به خوبی متوجه خواهید شد که منظور ما چیست.

شما باید برای دریافت نوبت سونوگرافی بسیار صبور باشید و در اکثر مواقع، امکان دریافت سریع نوبت سونوگرافی وجود ندارد. همچنین بعد از دریافت نوبت باید مدت های طولانی در کلینیک منتظر بمانید تا نتیجه آن را دریافت کنید. اما این دستگاه بدون نیاز به رفت و آمد بیمار، نتایج کاملا یکسانی را در مقایسه با دستگاه سونوگرافی مبله، برای شما مشخص خواهد کرد.

عملکرد دستگاه سونوگرافی پرتابل چگونه است؟

عملکرد این دستگاه، به این شکل است که ابتدا اپراتور باید پروب دستگاه سونوگرافی پرتابل را روی سطح بدن قرار دهد. پروب سونوگرافی امواج را آزاد می‌کند. امواج بعد از برخورد با اندام های داخلی بدن، بازتاب می‌شوند و در نهایت امواج بازتاب شده از سطح بدن روی صفحه نمایش مشاهده می‌شوند.

نکات مهم در زمان خرید دستگاه سونوگرافی پرتابل

اگر قصد خرید دستگاه سونوگرافی قابل حمل را دارید، فراموش نکنید که این دستگاه انواع مختلفی دارد. برندهای متفاوتی از دستگاه سونوگرافی قابل حمل وارد بازار شده است که باعث می‌شود انتخاب بهترین دستگاه کار مشکلی باشد. در ادامه برخی از فاکتورهای مهم و کلیدی که باید در زمان خرید دستگاه سونوگرافی پرتابل به آن توجه کنید را بیان خواهیم کرد.

1. فرکانس

یکی از نکات مهمی که در زمان خرید دستگاه سونوگرافی پرتابل باید به آن توجه کنید، میزان فرکانس دستگاه است. آنچه که باعث می‌شود امواج فراصوت تا عمق خاصی از بدن نفوذ کنند، شدت فرکانس دستگاه است. برای اینکه مطمئن شوید دستگاه، فرکانس لازم برای نفوذ امواج فراصوت به داخل بدن را دارد، باید به عدد آن که معمولاً در دفترچه راهنما بیان شده است توجه کنید.

فراموش نکنید که فرکانس با طول موج رابطه عکس دارد. بدین معنا که هر چه فرکانس پایین‌تر باشد، طول موج بالاتر است. در استفاده از سونوگرافی قابل حمل باید به این نکته توجه داشته باشید که هر چه طول موج امواج فراصوت بالاتر باشد، قدرت نفوذ آنها به اندام‌های بدن نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین شما باید دستگاهی را انتخاب کنید که فرکانس پایین‌تری دارد.

2. توان خروجی

توان خروجی یکی دیگر از نکات مهم و مورد توجه در زمان خرید دستگاه سونوگرافی پرتابل است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند هرچه توان خروجی دستگاه بالاتر باشد، قدرت آن بیشتر بوده و برای انجام سونوگرافی مناسب‌تر است. در حالی که توان خروجی بسیار بالا باعث آسیب به بافت‌های بدن می‌شود.

هرچه توان دستگاه بیشتر باشد، امواج با قدرت و انرژی بالاتری وارد بدن می‌شوند و امکان سوختگی یا مشکلات پوستی وجود خواهد داشت. بنابراین دستگاه سونوگرافی قابل حملی که انتخاب می‌کنید، باید توان خروجی متوسطی داشته باشد. در صورتی که توان خروجی دستگاه پایین باشد، امواج قدرت لازم را برای ورود به بدن ندارد. در نتیجه تصاویر حاصل از بازتاب آن‌ها، با کیفیت نخواهد بود.

3. قدرت صفحه نمایش

یکی از مهمترین مسائلی که در زمان خرید سونوگرافی پرتابل باید به آن توجه کنید، قدرت صفحه نمایش است. هر چقدر قدرت امواج و کیفیت آنها بالاتر باشد، امکان تشخیص دقیق بیماری یا ناهنجاری‌های درون بدن، به شکل بهتری وجود خواهد داشت.

برخی از صفحه نمایش‌ها قابلیت نشان دادن وضعیت بدن و تصویربرداری به صورت سه بعدی یا چهار بعدی را دارا هستند. برخی دیگر تصاویر را به صورت رنگی نشان می‌دهند. در زمان خرید دستگاه سونوگرافی پرتابل باید حتماً کیفیت صفحه نمایش را بررسی کنید. بهتر است صفحه نمایش دارای کیفیت‌هایی مثل (HD Live)، (Matrix) و (Live 3D Echo) باشد.

سونوگرافی پرتابل وایرلس

لازم به ذکر است که شما می توانید با استفاده از سونوگرافی هندهلد و وایرلس، به راحتی تصویر سونوگرافی را روی دستگاه هایی با سیستم عامل های ویندوز، اندروید و IOS و با کیفیت بالا مشاهده کنید.

4. انتقال تصاویر

یکی دیگر از عوامل مهم و تاثیر گذار بر خرید دستگاه سونوگرافی پرتابل، قدرت انتقال تصاویر است. تصاویر باید با فرمت دایکام منتقل شوند تا وضوح بالایی روی صفحه نمایشگر داشته باشند.

مزیت خرید دستگاه سونوگرافی پرتابل از نظر تاثیر بر محیط زیست

یکی از مسائلی که باعث می‌شود افراد زیادی برای خرید دستگاه سونوگرافی پرتابل اقدام کنند، ویژگی‌های بسیار عالی این دستگاه از نظر تاثیرگذاری بر محیط زیست است. معمولاً در ساخت دستگاه های سونوگرافی دیگر مثل دستگاه سونوگرافی مبله که ابعاد بزرگتری نسبت به سونوگرافی جیبی دارند، از باتری هایی برای تامین انرژی استفاده شده است که قابل تعویض نبوده و قابلیت شارژ شدن ندارند. اما در ساخت این نوع دستگاه سونوگرافی از باتری‌های قابل شارژ استفاده شده است.

استفاده از این نوع باتری ها باعث شده است از جیوه و کادمیوم استفاده نشود. جیوه و کادمیوم می‌تواند آسیب بسیار زیادی به محیط زیست وارد کند و بعد از ورود به محیط زیست باعث ایجاد آلودگی شود. از طرفی دستگاه‌های سونوگرافی معمولا انرژی زیادی را مصرف می‌کنند. اما دستگاه سونوگرافی پرتابل با سیستم صرفه جویی در انرژی که دارد، قادر است میزان مصرف خود را تا حد زیادی کاهش دهد.

پیشنهاد به مطالعه بیشتر: بهترین دستگاه سونوگرافی در ایران و دنیا

خرید دستگاه سونوگرافی پرتابل

پیدا کردن مرکزی که یک دستگاه با کیفیت را در اختیار شما قرار دهد، کار بسیار مشکلی است. از طرفی طول عمر این نوع دستگاه سونوگرافی، اهمیت بسیار زیادی دارد.

 متاسفانه برخی از مراکز بدون توجه به کیفیت و کارایی دستگاه، صرفا قصد فروش محصولات خود را دارند. اما شرکت ایده گستر قدرت در ابتدا سعی می‌کند محصولاتی با کیفیت و با طول عمر بالا تهیه کند. در مرحله بعد این محصولات را با حداقل سود و قیمتی کاملا مناسب در اختیار مشتریان و کاربران قرار می‌دهد. شما می توانید با مشاوره از کارشناسان ایده گستر قدرت، بهترین دستگاه سونوگرافی هندهلد را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. پیشنهاد می کنیم برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید.

دستگاه های سونوگرافی شرکت ایده گستر قدرت را می توان به راحتی به گوشی موبایل متصل کرد و به همین دلیل به آن دستگاه سونوگرافی موبایل هم می گویند، چرا که پزشکان می توانند همیشه آن را برای تشخیص بهتر و استفاده در مواقع ضروری، به همراه داشته باشند. در اینجا چند نمونه از بهترین دستگاه های سونوگرافی پرتابل شرکت ایده گستر قدرت را به شما معرفی می کنیم:

سونوگرافی جیبی مدل UProbe-C Sub Code 5PL

سونوگرافی جیبی مدل UProbe-C Sub Code 5PL

یکی از دستگاه های سونوگرافی قابل حمل شرکت ایده گستر قدرت، دستگاه سونوگرافی جیبی مدل UProbe-C Sub Code 5PL است. این دستگاه بسیار سبک است و معادل 250 گرم می باشد. این دستگاه 192 المنت دارد و فرکانس آن 3.5 تا 10 مگاهرتز است.

دستگاه سونوگرافی هندهلد مدل UProbe-C Sub Code L4C

 

دستگاه سونوگرافی مدل UProbe-C Sub Code L4C

دستگاه سونوگرافی مدل UProbe-C Sub Code L4C، یکی دیگر از بهترین دستگاه های سونوگرافی پرتابل است. وزن آن 120 گرم بوده و 96 المنت دارد. همچنین فرکانس این دستگاه از 7.5 تا 10 مگاهرتز است.

سونوگرافی هندهلد مدل UProbe-C Sub Code L5X

سونوگرافی هندهلد مدل UProbe-C Sub Code L5X

این دستگاه دارای 128 المنت بوده و فرکانس آن از 10 تا 14 مگاهرتز می باشد و وزن دستگاه هم 250 گرم می باشد و به راحتی قابل حمل است.

سونوگرافی هندهلد مدل UProbe-C Sub Code L5WC

سونوگرافی هندهلد مدل UProbe-C Sub Code L5WC

دستگاه سونوگرافی مدل UProbe-C Sub Code L5WC از دیگر محصولاتی است که پیشنهاد می کنیم حتما مشخصات کامل آن را مطالعه کنید. این دستگاه هم وزن 250 گرمی دارد و تک سر است. تعداد المنت آن عدد 256 را نشان می دهد و فرکانسی بین 7.5 تا 10 مگاهرتز دارد.

دستگاه سونوگرافی هندهلد مدل UProbe-C Sub Code 5TC

دستگاه سونوگرافی هندهلد مدل UProbe-C Sub Code 5TC

دستگاه سونوگرافی مدل UProbe-C Sub Code 5TC، از دیگر پیشنهادهای ما برای شماست. دستگاه سونوگرافی 5TC، مدل دوسر سونوگرافی است که دارای 128 المنت است. همچنین فرکانس این دستگاه بین 3.5 تا 8 مگاهرتز متغیر است و وزن 260 گرمی دارد.

سونوگرافی وایرلس به همراه کیبرد و هلدر

سونوگرافی وایرلس به همراه کیبرد و هلدر

سونوگرافی وایرلس به همراه کیبرد و هلدر، قابلیت اتصال به انواع مانیتور 15 و 22 اینچی را دارد و سیستم کامپکت All in one را دارد. چرخ این دستگاه بسیار روان است و می توان با استفاده از عکس برداری یا فیلم برداری کرد و براساس آن گزارش نوشت. این دستگاه همچنین قابلیت کار با باتری را داراست و به صورت وایرلس به انواع پروب ها متصل می شود.

قیمت دستگاه سونوگرافی پرتابل

دستگاه سونوگرافی پرتابل، با توجه به ابعاد و کارایی خود قیمت متفاوتی دارد. یکی از نکات مهم در رابطه با خرید دستگاه سونوگرافی پرتابل، تنوع بیش از حد این دستگاه است. این دستگاه ابعاد و اندازه‌های گوناگونی دارد و بازه قیمتی آن متفاوت است.

معمولاً برای خرید یک دستگاه سونوگرافی قابل حمل با کیفیت، باید بین 90 تا 180 میلیون تومان هزینه کنید. هر چقدر که ویژگی های مهم دستگاه مثل طول موج و مصرف انرژی بهینه تر باشد، قیمت دستگاه سونوگرافی پرتابل بیشتر خواهد بود. لازم به ذکر است قیمت بیان شده ممکن است با توجه به تورم حاکی بر بازار ایران، دستخوش تغییر شود.

فروش دستگاه سونوگرافی پرتابل

در این مطلب به طور کامل در رابطه با دستگاه سونوگرافی پرتابل و راهنمای خرید آن صحبت شد. با توجه به شرایط امروز که رفتن به کلینیک برای انجام سونوگرافی و دریافت نوبت، مشکل است و اینکه بسیاری از بیماران امکان مراجعه به این مراکز برای انجام سونوگرافی را ندارند؛ دستگاه سونوگرافی قابل حمل می تواند انتخاب مناسبی باشد.

با کمک این دستگاه دیگر بیماران مجبور به تردد در کلینیک‌های تصویر برداری نبوده و سونوگرافی بیماران در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود. پیشنهاد می کنیم برای تهیه این دستگاه حتما تجهیزات سونوگرافی شرکت ایده گستر قدرت را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

امتیازدهی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پروب سونوگرافی

پروب سونوگرافی، یکی از مهمترین بخش‌های دستگاه سونوگرافی است. این پروب وظیفه ارسال و دریافت امواج صوتی هنگام انجام سونوگرافی را بر عهده دارد. پروب سونوگرافی، ارسال و دریا…

شاخص‌های داپلر چگونه می‌تواند به افتراق هیدرونفروز انسدادی از غیرانسدادی کمک کند؟

سونوگرافی در نقطه مراقبت یا همان POCUS، استفاده از دستگاه سونوگرافی هندهلد یا همان سونوگرافی پرتابل در سریعترین زمان برای کمک به تشخیص و درمان بهتر بیماران است. دریافت ت…

دستگاه سونوگرافی موبایل، سونوگرافی همراه

دستگاه سونوگرافی موبایل یا هندهلد یکی از جدیدترین انواع دستگاه‌های سونوگرافی است که ابعاد بسیار کوچکی دارد. این دستگاه به راحتی در جیب جا می‌شود. به همین دلیل به آن دستگ…
0
    0
    سبد خرید شما
    سبد خرید خالی استبازگشت به فروشگاه