ورکشاپ سونوگرافی ریه – رفع اشکال
بهترین دستگاه سونوگرافی

دستگاه های سونوگرافی بسیار متنوع هستند و در ابعاد و شکل‌های مختلف وارد بازار پزشکی می‌شوند. برخی از دستگاه‌های سونوگرافی به صورت کلینیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند و ابعاد بزرگتری نسبت به دستگاه های سونوگرافی کوچک مثل سونوگرافی پرتابل دارند.

برخی دیگر از دستگاه‌های سونوگرافی، کوچک بوده و وزن کمی دارند. این دستگاه‌ها قابلیت جابجایی و حمل و نقل دارند و اصطلاحاً به آنها، دستگاه سونوگرافی همراه گفته می‌شود. زیرا می‌توانند به راحتی جابجا شوند.

از آنجا که برند دستگاه سونوگرافی، نقش بسیار مهمی در کیفیت آن دارد؛ در این مطلب بهترین دستگاه سونوگرافی براساس نوع آن را به همراه برترین برندهای موجود، معرفی می کنیم.

بهترین دستگاه سونوگرافی پرتابل و هندهلد

یکی از بهترین انواع دستگاه سونوگرافی، سونوگرافی های پرتابل و هندهلد هستند. این دستگاه ها به راحتی قابل حمل هستند و در موارد بسیاری همچون سونوگرافی کبد و کلیه، سونوگرافی صورت و زیبایی و … مورد استفاده قرار می گیرند. در اینجا به معرفی بهترین دستگاه های سونوگرافی پرتابل و هندهلد پرداختیم:

1. دستگاه سونوگرافی سونو استار (sonostar)

دستگاه سونوگرافی سونواستار

دستگاه سونوگرافی سونواستار، یک دستگاه سونوگرافی جیبی است و با ابعاد و اندازه کوچکی وارد بازار می‌شود. طراحی منحصر به فرد این دستگاه، باعث شده است به راحتی بتوان آن را جابجا کرد و حتی در کیف‌های کوچک نیز قرار داد.

این دستگاه یک مبدل اولتراسوند بی سیم است که از سه پروب در یک واحد تشکیل شده است. زمانی که به یک مبدل خطی برای تصویربرداری پزشکی نیاز باشد، می‌توان از این دستگاه استفاده کرد. همچنین دستگاه های سونوگرافی برند سونو استار، با بسیاری از گوشی‌ها و تبلت‌های اندروید یا آیفون و حتی ویندوز سازگاری دارند و کار با آن ها را ساده تر است.

این برند به غیر از پروب لینیر، انواع پروب کانوکس، میکروکانوکس و فیز اری (Phased Array) که یک پروب قلبی است را داراست و تنها برندی است که پروب واژینال نیز دارد.

بعلاوه اپلیکیشن دستگاه سونوگرافی سونواستار، کاملا رایگان است و دارای سبک ترین پروب سونوگرافی موجود در بازار را است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این دستگاه، با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

2. دستگاه سونوگرافی Clarius

دستگاه سونوگرافی Clarius

یکی دیگر از بهترین دستگاه هایی که به عنوان سونوگرافی بی‌سیم وارد بازار شده است، دستگاه سونوگرافی Clarius است. این دستگاه سونوگرافی هندهلد با وجود اینکه ابعاد کوچکی دارد، اما از بالاترین سطح کیفیت تصویربرداری پزشکی، برخوردار است. دستگاه های این برند، محدوده تصویربرداری 1 تا 20 فرکانسی دارند و می‌توانند از 4 تا 40 سانتی متر نفوذ داشته باشد.

با وجود همه مزایایی که این پروب دارد، معایبی هم دارد. این پروب وزن بالایی دارد و به هنگام استفاده حرارت ایجاد می کند. همچنین اپلیکیشن این برند رایگان نیست و باید خریداری شود. بعلاوه به نسبت سایر برندهای سونوگرافی هندهلد، قیمت بالایی هم دارد.

3. دستگاه سونوگرافی Butterfly

دستگاه سونوگرافی باترفلای (Butterfly)

باترفلای (Butterfly Network)، یک شرکت آمریکایی است که انواع سونوگرافی موبایل را به بازار عرضه می کند. این دستگاه در موقعیت های مختلفی همچون تصویربرداری از ریه، قلب و سایر اندام های بدن مورد استفاده قرار می گیرد. عمر باتری این دستگاه، بالاست و دقت بالایی نیز در تصویربرداری دارد.

با این حال توجه کنید که این پروب، اشکالاتی نیز دارد. از جمله اینکه مدل وایرلس ندارد و همه پروب های آن، دارای سیم هستند. دیگر مشکل برند باترفلای این است که اپلیکیشن آن، برخلاف برند سونو استار رایگان نیست و وزنی در حدود 400 گرم دارد که وزن بالایی برای یک پروب هندهلد محسوب می شود.

یکی دیگر از معایب این برند، عدم استفاده از تکنولوژی پیزوالکتریک است. این دستگاه از تکنولوژی الکترونیکی استفاده می کند که حرارت بسیار بالایی را سبب می شود و این حرارت می تواند به بافت، آسیب برساند.

4. دستگاه سونوگرافی فیلیپس (Philips)

دستگاه سونوگرافی فیلیپس (philips)

این دستگاه سونوگرافی، در سال ۲۰۱۴ وارد بازار شد و به عنوان یک جایگزین مناسب برای دستگاه‌های سونوگرافی قبلی در نظر گرفته شد. از این دستگاه در اکثر موارد برای درمان بیماری‌های قلبی و عروقی یا بیماری‌های زنان، استفاده می‌شود. این دستگاه به نمایش ۱۹ اینچی ال سی دی مجهز بوده و دارای ۴ پروب فعال است. قابلیت جابجایی و حمل و نقل دارد و حداقل و حداکثر نفوذ آن از ۲ تا ۳۰ سانتی متر است.

از جمله معایب دستگاه سونوگرافی فیلیپس این است که وزن و قیمت بالایی دارد و اپلیکیشن آن رایگان نیست.

5. دستگاه سونوگرافی جی ای (GE Healthcare)

دستگاه سونوگرافی جی ای (GE Healthcare)

دستگاه برند جی ای، بهترین دستگاه سونوگرافی محسوب می شود که در سال ۲۰۰۹ برای بررسی بیماری‌های زنان و تشخیص عارضه‌های جنین ساخته شد. نکته مثبت در رابطه با این دستگاه، قیمت پایین آن است. این دستگاه سونوگرافی جزء دستگاه‌های مشهور و پیشرفته است که قیمت بسیار بالایی دارد.

دستگاه سونوگرافی برند جی ای دارای پروب‌های تخصصی برای تشخیص باروری و سونوگرافی سینه است.

این پروب دارای سیم است و فقط به مانیتور مخصوص خود متصل می شود.

بهترین دستگاه سونوگرافی مبله

دیگر انواع سونوگرافی، دستگاه های مبله هستند که در کلینیک ها و بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه چند نمونه از بهترین دستگاه های سونوگرافی مبله را معرفی می کنیم.

1. دستگاه سونوگرافی سامسونگ مدیسون (Samsung Medison)

دستگاه سونوگرافی سامسونگ مدیسون (Samsung Medison)

مهمترین مسئله درباره سونوگرافی سامسونگ مدیسون، طراحی منحصر به فرد آن است. این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده است که فضای کمتری اشغال کند و در عین حال کاربرد و کارایی بالایی داشته باشد. کیفیت تصویر برداری این دستگاه بسیار زیاد است. به گونه‌ای که تصاویری با دقت بالا روی صفحه نمایشگر تشکیل می‌شود. یکی دیگر از نقاط مثبت این دستگاه سونوگرافی، سرعت بالا برای نشان دادن تصاویر و تشخیص عارضه است.

این دستگاه، بر اساس فناوری سونوگرافی پیشرفته طراحی شده است و به دلیل داشتن طراحی ارگونومیک، در هر مکانی قابل استفاده است. بعلاوه دارای مانیتور تخت LCD و 17 اینچی است. بررسی‌های نرم افزاری دستگاه سونوگرافی ذکرشده بسیار قوی است. به گونه‌ای که قابلیت ارزیابی تصاویر بعد از اندازه گیری و پردازش را دارد.

2. دستگاه سونوگرافی توشیبا (Toshiba)

دستگاه سونوگرافی توشیبا (Toshiba)

یکی از برندهای مشهور تولید کننده دستگاه سونوگرافی، توشیباست. البته دستگاه‌های سونوگرافی توشیبا خود به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند و هرکدام کارایی و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. توشیبا چندین سال است که محصولات متنوعی را وارد بازار می‌کند و از سال ۲۰۱۳ به بعد، تنوع دستگاه‌های سونوگرافی آن افزایش پیدا کرد.

سونوگرافی توشیبا تصویربرداری منحصر به فرد و عالی دارد. به گونه‌ای که تمامی جزئیات به‌ خوبی روی صفحه نمایشگر قابل تشخیص است. امواج ساطع شده، نفوذ قابل توجهی دارد و می‌تواند بخش وسیعی از سطح اندام‌های داخلی بدن را پوشش دهد. برخی از انواع این دستگاه‌ها تا حدود ۴۰ سانتی متر نفوذ می‌کنند. به همین دلیل مهمترین کاربرد این دستگاه سونوگرافی، تشخیص بیماری‌های قلبی و عروقی است.

3. دستگاه سونوگرافی آلپینیون (Alpinion)

دستگاه سونوگرافی آلپینیون (Alpinion)

دستگاه سونوگرافی آلپینیون در سال ۲۰۱۲ وارد بازار شد و به عنوان یکی از دستگاه‌های پیشرفته در جامعه پزشکی مورد استفاده قرار گرفت. سونوگرافی آلپینیون، سازگاری بسیار مناسبی با تصویربرداری پانورامیک دارد و به عنوان یک سونوگرافی همه کاره شناخته شده است. سازگاری این دستگاه با تکنولوژی پیشرفته تصویربرداری، باعث شد کیفیت تصاویر تا حد زیادی افزایش پیدا کند.‌

4. دستگاه سونوگرافی مایندری (Mindray)

دستگاه سونوگرافی مایندری (Mindray)

یکی دیگر از بهترین برندهای دستگاه سونوگرافی، مایندری نام دارد. این دستگاه با داشتن خاصیت کالر داپلر به گونه‌ای طراحی شده است که بتواند جزئی‌ترین عارضه ها را مورد بررسی قرار دهد. با کمک این دستگاه امکان تصویربرداری از بخش‌های مختلف بدن مثل شکم، اعضای داخلی بدن نوزادان، واژینال، عضلات اسکلتی و قلب و عروق وجود دارد. این دستگاه دارای ۶۴ کانال پردازنده و سخت افزارهای پیشرفته است. صفحه ‌نمایش این دستگاه سونوگرافی، لمسی و دارای 4 پروپ است که هر ۴ پروب می‌توانند به صورت همزمان متصل شوند.

پیشنهاد به مطالعه بیشتر: سونوگرافی داپلر چیست؟

5. دستگاه سونوگرافی وینو (Vinno)

دستگاه سونوگرافی وینو (Vinno)

این دستگاه در کشور چین طراحی و ساخته شده است. هزینه خرید این دستگاه، به نسبت سونوگرافی های پرتابل کاملا مناسب است و با وجود هزینه خرید پایین، امکانات پیشرفته بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال از تکنولوژی RF Platform برای بررسی اندام‌های داخلی بدن استفاده می‌کند. این دستگاه فضای کمی را اشغال می‌کند و در اتاق عمل یا اورژانس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

6. دستگاه سونوگرافی هیتاچی (Hitachi)

دستگاه سونوگرافی هیتاچی (Hitachi)

سونوگرافی هیتاچی با قیمت کاملا مقرون به صرفه و ابعاد و اندازه کوچک، محبوبیت بسیار زیادی در جامعه پزشکی دارد. از این دستگاه برای اتاق عمل، اورژانس، آمبولانس و بررسی بیماری‌های قلبی و عروقی استفاده می‌شود. وزن این دستگاه حدود ۱۴ کیلوگرم است و به شکل کاملاً جمع و جور ساخته شده است.

7. دستگاه سونوگرافی (Sonosite)

دستگاه سونوگرافی (Sonosite)

سونوگرافی Sonosite، یک دستگاه شبیه لپ تاپ است که قابلیت حمل و جابه جایی دارد و به عنوان یک دستگاه سونوگرافی پرتابل مورد استفاده قرار می‌گیرد. در گذشته ورژن قدیمی این دستگاه وارد بازار شده بود که شرکت سازنده ترجیح داد ورژن جدید‌تر را با آپشن‌های بسیار بهتر وارد بازار کند. این دستگاه در سال ۲۰۰۷ وارد بازار شد.

8. دستگاه سونوگرافی سونواسکیپ (Sonoscape)

دستگاه سونوگرافی سونواسکیپ (Sonoscape)

این دستگاه، به عنوان یک دستگاه سونوگرافی کاملا اقتصادی با ویژگی کالر داپلر، در بازار به پزشکان عرضه می‌شود. این دستگاه قادر است امواج حاصل از میدان‌های موازی مختلف را به صورت همزمان پردازش کند. قدرت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن هم بسیار زیاد است.

بهترین دستگاه سونوگرافی، کدام است؟

بهترین دستگاه سونوگرافی کدام است؟

در این مطلب به طور کامل درباره انواع دستگاه سونوگرافی صحبت شد. این دستگاه ها، براساس منابع معتبر در این زمینه همچون این سایت، معرفی شده اند. به این ترتیب بهترین دستگاه سونوگرافی در میان تنوع بسیار زیاد دستگاه‌هایی که در بازار وجود دارد به شما معرفی شد.

دستگاه‌های سونوگرافی به صورت کلینیکی یا پرتابل در بازار عرضه می‌شوند. دستگاه‌های جیبی به دلیل قابلیت حمل و نقل و وزن کمتر، محبوبیت بسیار زیادی دارند. علاوه بر این، اگر به دنبال خرید دستگاه‌های سونوگرافی با هزینه کم هستید، دستگاه‌های سونوگرافی همراه کاملا مناسب خواهند بود.

شما عزیزان می‌توانید جهت خرید بهترین دستگاه سونوگرافی هندهلد، به بخش فروشگاه سایت مراجعه کرده و بهترین محصول را تهیه کنید. همچنین می توانید با مشاوران ما تماس حاصل نمایید و پس از دریافت مشاوره های لازم، بهترین گزینه را با توجه به نیاز خود، انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

امتیازدهی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

سونوگرافی گردن و غدد لنفاوی

سونوگرافی غدد لنفاوی گردن، یکی از بهترین روش‌ها برای شناسایی بیماری‌های خطرناک مثل سرطان و سایر آسیب‌های جسمانی است. پزشک ممکن است برای تشخیص سلول‌های سرطانی غدد لنفاوی،…

مهمترین انواع سونوگرافی

سونوگرافی تحولی عظیم در علم پزشکی ایجاد کرد. زیرا قبل از آن یا از تصویربرداری با اشعه ایکس استفاده می‌شد یا برای مشاهده درون بدن بیمار، پزشک مجبور به برش ناحیه مورد نظر …

سونوگرافی کبد

با استفاده از دستگاه سونوگرافی کبد می‌توان هر نوع توده بدخیم یا غده خطرناکی در ساختار کبد و کیسه صفرا را تشخیص داد. معمولا با کمک سونوگرافی کبد می‌توان دو نوع عارضه خطرن…
0
    0
    سبد خرید شما
    سبد خرید خالی استبازگشت به فروشگاه