ورکشاپ سونوگرافی ریه – رفع اشکال

برنامه ورکشاپ نفرولوژی اطفال در تاریخ ۱۴ تیرماه از ساعت ۸:۳۰ صبح در محیط شرکت آغاز شد و حدودا تا ساعت ۴ بعد از ظهر به طول انجامید. این برنامه در دو بخش تئوری و عملی برگزار شد که در بخش تئوری در ابتدای بخش سرکار خانم زهرا محدث در رابطه با فیزیک اولتراسوند و تنظیمات سونوگرافی توضیح دادند و بعد از ایشان، جناب آقای دکتر ممتاز در رابطه با بایوپسی کلیه تحت گاید سونوگرافی صحبت کردند. 

سپس جناب آقای دکتر ممتاز بر روی سه فانتوم با سوزن های مخصوص بایوپسی این کار را آموزش و انجام دادند. همچنین دکتر بادلی در رابطه با سونوگرافی مثانه نیز آموزش دادند. 

همچنین دکتر فهیمه عسگریان در رابطه با سونوگرافی اورژانسی کلیه پیوندی با افزایش کراتینین صحبت کردند و در بخش عملی هم دو بخش عملی داشتیم که یک بخش روی بیمار نمای بزرگسال در واقع تصویر کلیه و مثانه را گرفتند و یک زمان از برنامه را بر روی یک پسر ۶ ساله که مبتلا به بیماری هیدرونفروز بود تصویر گرفتند و همه پزشکان توانستند از این مرحله عکس بگیرند. 

همچنین تعدادی از فلوها روی فانتوم تمرین کردند و بقیه اساتید تمرین بایوپسی تحت قاعده سونوگرافی را روی فانتوم‌ها انجام دادند.

در این ورکشاپ ۳ فانتوم، چند تبلت و دستگاه وجود داشت، اما برخی از پزشکانی که دستگاه داشتند، دستگاه‌های خود را آورده بودند و جداگانه در بخش‌های مختلف با دستگاه خود تمرین بیوپسی را انجام دادند. 

در این ورکشاپ ۲۳ نفر شرکت کننده حضور داشتند که از جمله اساتید، دانشجوها و فلوها بودند و از بیمارستان‌های علی اصغر، کودکان بهرامی مفید، مرکز طبی و استان‌های دیگر نیز تشریف آورده بودند.

همچنین این برنامه 5 امتیاز باز اموزی داشت و در نهایت گواهی حضور از طرف انجمن به شرکت کنندگان داده شد.

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما

مطالب مرتبط

سی و یکمین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی کشور

ورکشاپ تخصصی سونوگرافی در زمینه نورولوژی و نوروواسکولار توسط سرکار خانم دکتر پناهی، فوق تخصص نوروواسکولار و نورولوژیست، مدرس این دوره برگزار شد. همچنین جناب آقای دکتر زم…

ورکشاپ سونوگرافی ریه - 25 آذر ماه

این ورکشاپ 25 آذر ماه در محل شرکت ایده گستر قدرت و طی 8 ساعت برگزار شد. در این ورکشاپ سونوگرافی ریه، آقای دکتر ندیری از علوم پزشکی تبریز تدریس را انجام دادند. …

گزارش ویزیت دوره ای تبریز

کارشناسان فنی شرکت برای ماموریت ویزیت دوره‌ای پیوسته در تاریخ‌های ۱۲ الی ۲۰ خرداد و ۲۰ تا ۲۲ تیرماه به تبریز سفر کردند. با وجود این‌که پزشکان علاقه زیادی به مشاهده دستگا…