ورکشاپ سونوگرافی ریه – رفع اشکال

ورکشاپ سونوگرافی در گروه نورولوژی استروک در تاریخ دوم مهرماه از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ صبح در بیمارستان شهدای تجریش برگزار شد. مدرس آقای دکتر احسان شریفی پور بودند و برنامه ۱۷ نفر شرکت کننده داشت که از بیمارستان‌های شهدای تجریش لقمان و امام حسین تشریف آورده بودند.

ابتدا بخش تئوری انجام شد در مقدمه آقای دکتر در مورد اهمیت سونوگرافی در این فیلد پزشکی صحبت کردند و بعد در مورد کاربردهای سونوگرافی در فیلد نورولوژی از جمله تشخیص پلاک سونوگرافی داپلر کاروتید توضیح و آموزش دادند.

سپس در بخش عملی شرکت کنندگان سه گروه شدند و در هر گروه ابتدا کارشناسان فنی شرکت توضیح کوتاهی در رابطه با نورولوژی و تنظیمات دستگاه و سپس بقیه شرکت کنندگان  پروب را گرفتند و خودشان شروع به عکس‌برداری کردند. همچنین روی کاروتید خودشان پزشکان تصویر گرفته و کار کردند.

در این قسمت با مودهای مختلف دستگاه آشنا شدند و تمامی موارد آموزش داده شده در بخش تئوری را به صورت عملی هم با نظارت آقای دکتر شریفی پور انجام دادند.

همچنین قرار شد این برنامه به‌طور کلی ۸ جلسه آموزشی باشه که هفته اول هر ماه برگزار شود که این جلسه اول بود و قرار بر ادامه این برنامه خواهد بود.

 

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما

مطالب مرتبط

سمپوزیوم پزشکان متخصص آناتومی و کالبدشناسی

کاری که در این سمپوزیوم و ایونت انجام شد، معرفی دستگاه سونوگرافی موبایل به پزشکانی که آموزش آناتومی و کالبدشکافی برای دانشجوهای پزشکی و گروه های مربوطه انجام می دهند، صو…

سومین دوره کنگره بیهوشی قلب

کنگره بیهوشی قلب، رویدادی است که به صورت سالانه برگزار می شود و این بار در سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی در ولنجک، از تاریخ 20 تا 22 دی ماه برگزار شد. شرکت ایده گست…

ورکشاپ ایده گستر قدرت در کنگره نفرولوژی اطفال

کنگره نفرولوژی اطفال 11 ، 12 و 13 بهمن ماه 1402 در مرکز طبی اطفال برگزار شد و ایده گستر قدرت از جمله اسپانسرهای این رویداد بود که در آن غرفه داشت.   روز 1…